Frågor om vår restaurang och verksamheten dagtid
Vilka är Restaurangens öppettider?
10.00-16-00. Varmköket är öppet 11.00 – 15.00
Hur fungerar Er lunchrestaurang?
Vi är en självservering där gästen plockar på vad den önskar på sin bricka och sedan beställer mat vid våra kassor. Maten levereras ut till borden. För gäster som inte vill besöka Vasamuseet så har vi en separat ingång via vår terrass som ligger vid vattnet, mot Skeppsholmen
Vilket sortiment har ni? Finns det mat för barnen?
Vi serverar alltid en svensk husmanskost, köttbullar med gräddsås och rårörda lingon, vegetariskt, soppa, dagens sallad och oftast en specialrätt. Meny till barnen finns också självklart hos oss. Vi flera olika smörgåsar, tårtor, bullar, kakor etc. Det finns naturligtvis också mat och bakverk till allergiker också.
Kan man boka gruppluncher?
Vi tar emot grupper för lunch. Ni kan välja från en satt meny (Ni måste vara minimum 10 gäster för att boka denna och boka senast en vecka innan) eller dagens rätt/våra köttbullar med klassiska tillbehör då Ni kan vara från två gäster och uppåt. Var ute i god tid när Ni bokar luncher. I lunchen ingår en flaska Ramlösa och kaffe.
Vad är momsen på mat/alkohol?
På mat, kaffe och vatten är momsen 12%. På alkoholhaltiga drycker 25%.
Tar Vasamuseets Restaurang kreditkort?
Ja, vi accepterar samtliga kreditkort förutom American Express. Ibland har vi problem med att ta utländska Maestro, tyvärr.
Vem kontaktar jag efter kvarglömda saker?
Alla saker som hittas eller lämnas in kommer till informationsdisken på museet, tel.08-519 558 10 eller guidedisken.vasa@smtm.se
Är Vasamuseet anpassat för personer med funktionsnedsättning?
Ja, Vasamuseet och Vasamuseets Restaurang är tillgängliga för alla oavsett funktionsmöjlighet.
Finns det trådlöst nätverk i Vasamuseet och i Restaurangen?
Ja, ett öppet och kostnadsfritt trådlöst nätverk finns i museet och restaurangen. ”Vasamuseets restaurang”